Как повысить рейтинг в Google





Google подтвердил, что существует три фактора, постоянно повышающих рейтинг сайтов, которые имеют отношение к любому заданному поисковому запросу, а именно: контент, ссылки, указывающие на него и известный робот, так называемый RankBrain. Мы уже говорили в другой статье о том, как работает Google Реклама. И что включают в себя 4 первых результата поиска по большинству поисковых запросов. Эта статья предназначена для предоставления подробного, действенного и стабильного решения по этим трем факторам, а так же информация, которую раскрыл Google, и информация, которая, хотя и не подтверждена, вероятней всего является правдой. Может начнем?


Фактор 1: содержание

This factor is arguably the most straight-forward. There is no complex algorithm determining what good content is. There is no secret formula grading from 0 to 100 every single piece of content you come up with. There is just a lot of common sense involved.

Top-quality content is defined by 3 common-sense rules that we will explain in detail:

  1. Length: Over 2,000 words per article

  2. Informative: It goes without saying - useful and informative

  3. Images: Real images or screenshots



Length:

In order for the article to be informative, you will need to add an introduction, a body, a conclusion. There is no absolutely no proof that a 1,000-word article will rank higher than a 500-word article just because of its length. In other words, length alone will not determine how likely is a page to rank higher. But the longer an article is, the easier it becomes for it to become informative, and to include related keywords for which it can rank in the search results. In Kolau, we strive to create lengthy articles, usually well over 2,000 words, that contain useful and actionable information related to one particular topic. The lengthier the article, the easier it is also to structure it with headlines, and bullet points, and images and so on. Or in other words, the lengthier, the more likely it is to have the second and third points -informative and images- optimized as well.

Informative:

Akin to length, informative alone won't rank a webpage higher up in the search results. But the user intent and user engagement is a known signal that Google uses in the page's favor. User intent is a concept rather vague, but it can defined as: whatever it is that the user was looking for. The more informative your page is, the more likely it is for the user to spend few minutes reading through it, and even searching within your website for content that is related. The less informative your page, article... is, the less likely it is for the user to spend more than couple seconds before going back to the search results and visiting your dear competitor. While informative alone is not a decissive factor, it does indeed help retaining your visitors.

Images:

Images are good, very good. Not only do they enhance the web page, making it easier to understand, easier to act on, they help the web page rank in the images search results.

Avoid stock pictures:

Although there is no proof that using stock pictures vs non-stock pictures makes a difference when it comes to web ranking, it makes sense that it does. Google has now powerful image recognition algorithms that can perform reasonably well reverse image searches. Well, that means Google can easily detect whether the image is a stock picture of whether it is something custom-made or relevant to the content that is also informative - namely, a graph, screenshot with arrows, and so on. Below, a textbook example of how an image should look like whenever possible.



Фактор 2: ссылки

Чем больше ссылок, тем лучше. До сих пор это была стратегия, которой ошибочно придерживались многие веб-мастера, чтобы как можно выше ранжироваться в Google. Знаменитые обновления Pinguin и Panda в алгоритме поискового ранжирования Google наказывают обратные ссылки, которые кажутся или являются спамом, или покупаются иным образом. Однако ссылки продолжают оставаться одним из трех подтвержденных факторов ранжирования.


Фактор 3: RankBrain

RankBrain остается загадкой даже для Google, который несколько раз признавал, что не до конца понимает, как он функционирует. Кажется, что есть одна логика, которой он следует, хотя и несколько расплывчато: чем более релевантна веб-страница для поискового запроса, тем выше вероятность того, что она будет иметь высокий рейтинг. Таким образом, мы можем предположить, что путем обеспечения первых факторов, указанных выше, а именно, правильного контента, далее второго фактора, а именно ссылки на страницу, то RankBrain (третий фактор) примет к сведению первые два и соответствующим образом оценит страницу.

Мы не можем контролировать точное изменение заданной страницы в результатах поиска, но мы можем контролировать восприятие этой страницы нашими пользователями и Google. Итак, давайте сосредоточимся на создании контента выше среднего, который впечатлит наших читателей.



Kolau для Малого бизнеса - получай больше от рекламы Google, а плати меньше. Механизмы оптимизации Kolau позволяют рекламодателям сохранять полный контроль над своей учетной записью, в то время как Kolau автоматизирует вашу учетную запись Google Реклама 24/7. Получайте больше и тратьте меньше. Поехали!